Nawigacja

klasa 6 klasa 7 Prezentacje, HTML GIMP pliki do pobrania Logomocja - Imagine podstawowe polecenia Logomocja - Imagine struktura i funkcje Logomocja - typy danych Logomocja - rekurencja i iteracja Teams Pain-net klasa5 klasa 4

Informatyka

Logomocja - Imagine podstawowe polecenia

Podstawą formą pracy w środowisku Logomocji jest dialog, to znaczy:

  • pisanie poleceń na ekranie tekstowym

  • obserwowanie ich skutków i reagowanie na nie.

Polecenia, które Logo rozumie bez żadnych objaśnień, nazywamy poleceniami pierwotnymi Logo.

Oto niektóre polecenia, ich wyjaśnienia i skróty:

 

POLECENIE

WYJAŚNIENIE

SKRÓT

NAPRZÓD liczba_kroków

Idź na przód o daną liczbę kroków

NP

WSTECZ

Idź to tyłu o daną liczbę kroków

WS

PRAWO kąt

Obróć się w prawo o dany kąt

PW

LEWO kąt

Obróć się w lewo o dany kąt

LW

pokaż żółwia

Pokaż wszystkie aktywne żółwie

schowaj żółwia

Schowaj wszystkie żółwie

PODNIEŚ

Podnieś pisak żółwia

POD

OPUŚĆ

Opuść pisak żółwia

OPU

CZYŚĆ

Wyczyść ekran graficzny

CS

USTALKOLORPISAKA kod koloru

Ustal kolor pisaka wszystkich aktywnych żółwi

UKP

USTALTŁO

Ustal kolor tła

USTALTŁO

USTALGRUBOŚĆPISAKA nr grubości

Ustal grubość pisaka wszystkich aktywnych żółwi

UGP

POWTÓRZ liczba [operacja]

Powtórz operacje daną ilość razy

POWTÓRZ

ustal kolor tesktu

Ustal kolor tesktu

UKT

USTALKOLORMALOWANIA

Ustal kolor zamalowywania

UKM

ustawienia czcionki

Ustal parametry czcionki

UPTŻ

ustal kolor czcionki

Ustal kolor czcionki

UKT

ZAMALUJ

Zamaluj wybranym kolorem

ZAMALUJ

ścieraj

Ścieraj

ŚCIER

PISZ

Zapisz podany tekst na ekranie graficznym

PISZ

pierwiastek kwadratowy z liczby

Oblicz pierwiastek kwadratowy z danej liczby

PWK

NOWYŻÓŁW

Utwórz nowego żółwia i ustal jego parametry

NOWYŻÓŁW

 

Program Logo Komeniusz, bez wskazania, nie rozróżnia wielkości liter dlatego np. WS i ws są równoznaczne.

W przypadku ustalanie koloru pisaka należy podać jego kod (unikatowa liczba). Oto kody niektórych kolorów:

Oprócz tego można zmieniać odcienie za pomocą suwaków. Okno to wyświetli się po wpisaniu komendy UKP i naciśnięci enter.

Grubość pisaka można ustawić w oknie otwartym po wpisaniu polecenia UGP i naciśnięciu enter.

Kąt obrotu żółwia można również ustalić po wpisaniu np. PW i naciśnięciu enter.

W każdym z tych przypadków wartości wpisujemy w białym polu w lewym górnym rogu otwartego okna.

Polecenia możemy też wywołać z Listy poleceń. Aby ją otworzyć należy nacisnąć klawisz funkcyjny F9 lub wybrać ją na pasku skrótów.

Po wybraniu odpowiedniego polecenia klikamy na "Wykonaj" aby sprecyzować polecenie.

Aktualności

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego
    ul. Słowackiego 2
    34-100 Wadowice
  • tel/fax. sekretariat 33 82 331 62
    tel. kadry/księgowa 33 82 334 65

Galeria zdjęć